התגלו ליקויי בניה בדירה? כך תפעלו

0
62
קרדיט - Canva

ברכישת דירה מקבלן יש משהו מתעתע. הפער בזמנים בין הרגע בו אתם רואים את הדירה על הנייר כשהיא נראית יפה ונוצצת לבין הרגע בו אתם מקבלים את המפתח הוא מבלבל. בכל אותן שנים בהן הבניין נבנה, התמונה שיש לכם היא של אותה דירה יפה ונוצצת. עם הכניסה לדירה פעמים רבות מתגלה שלא בדיוק כך. ישנם מקרים בהם תראו בעצמכם שישנן בעיות וישנם מצבים בהם רק בבדק בית מקצועי שנעשה תגלו שישנם ליקויים, בין אם רטיבות, סדקים ועוד. לא מעט תביעות ליקויי בניה מוגשות לאחר גילוי ליקויים אלה, בעיקר כאשר הקבלן מתנער מאחריות ולא מתקן את הליקויים עם הפניה אליו. מצב זה הוא כמובן מתסכל אך חשוב לא לוותר ולפנות לבית המשפט כדי שהקבלן יתקן את הליקויים או לפחת יפצה כספית.

פיקוח בניה- כך תחסכו לכם בעיות בעתיד

אם אתם בונים בית ורוצים לחסוך לעצמכם בעיות בעתיד, הדרך הטובה לעשות זאת היא באמצעות מפקח בניה שיהיה כל הזמן בשטח, ידאג לתיאום בין גורמים שונים כמו המהנדס, האדריכל אם יש והקבלן או קבלני משנה. מפקח בנייה מומלץ ידאג לכך שהבניה תתבצע אחד לאחד בהתאם לשרטוטים ללא עיגולי פינות. הוא גם יבדוק את איכות החומרים בהם משתמשים אנשי המקצוע השונים במהלך הבניה. אין ספק שלאחר תקופת בניה שהיא תקופה עמוסה מאוד כל מה שתרצו הוא להיכנס לבית בידיעה שלא צפויות בעיות או תקלות. זוהי בדיוק מטרתו של פיקוח בניה במסגרתו נעשית בדיקה  שדברים נעשים כפי שצריך ושיש תיאום מלא בין כל הגורמים.

חשיבות בקרת המבנה לפני בדיקה רשמית

קצב הבניה היום גורם לכך שגם אם כוונותיה של חברת הבניה או קבלן הבניין הן הטובות ביותר, לפעמים מתרחשות תקלות. כמובן שהידיעה מראש על אותן תקלות לפני שהבניין עובר בדיקה רשמית תאפשר לכם לבצע תיקונים נדרשים וכך לעבור את הבדיקה הרשמית בצורה הטובה ביותר ללא תקלות ועיכובים. בקר איכות בנייה יבדוק את איכות הבניה מזוויות והיבטים שונים. בין הבדיקות שיבצע הן בדיקת בטיחות אש ועמידות בפני שריפות, האם הבניין עומד בתקנים של מילוט וחילוץ בעת סכנה, האם ישנו איטום של כל חלק במבנה הנוגע בקרקע, האם הכל תקין בהיבט של ניקוז ואוורור עוד. חשוב כמובן שאת הבדיקה תבצע חברה בעלת ניסיון רב בבקרות איכות בניה.

חברת ABN יעוץ ופיקוח הנדסי היא חברה בעלת ניסיון רב בכל הקשור לביקורת מבנים, ביצוע בדקי בית, פיקוח ובקרות בניה. היא מבצעת את עבודתה במקצועיות וקפדנות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here