הלוואות כנגד שיעבוד דירה

0
1555
הלוואות כנגד שיעבוד דירה

מתי מומלץ לקחת הלוואות כנגד שיעבוד דירה ומה המשמעות של הלוואה מהסוג הזה?

המציאות הכלכלית של היום אינה מאפשרת לזוגות צעירים לחיות את החלום ועיקרו – הקמת בית בישראל. עלייתם של מחירי הדיור הפכו לבלתי הגיוניים ויחד עם זאת יוקר המחייה, אינו מאפשר לזוגות בתחילת דרכם לחסוך ולהשיג את ההון העצמי אשר נדרש להם כדי לקנות בית. רבים הזוגות אשר מנסים את מזלם ופונים אל הבנק לצורך קבלת הלוואה שתאפשר להם לעשות את הצעד הראשון בדרך לבנק למשכנתאות, אולם הבנקים לא ששים לחלק הלוואות כאלו גדולות והרי שבפני הזוגות ניצבת בעיה. איך בכל זאת אפשר לקנות בית ללא הון ראשוני ומה כן ניתן לעשות כאשר הבנק אינו נחלץ לעזרה? אחד מהפתרונות הוא הלוואות כנגד שיעבוד דירה.

מה המשמעות של לקיחת הלוואה כנגד שיעבוד דירה?

כמעט ואין מקרים בהם לא דרושה משכנתה לצורך קניית בית, אלא אם כן המשפחה בעלת נכסים ולרשותה עומד הון רב. אולם גם במקרה וקיים נכס אחד והוא הדירה של ההורים, הדירה הזו יכולה לשמש אתכם לצורך קניית דירה משלכם. איך? על ידי אופציה שנקראת הלוואות כנגד שיעבוד דירה. הלוואות כנגד שיעבוד דירה הן למעשה מעין משכנתה הפוכה, בה אתם משעבדים דירה ששולמו עליה כל התשלומים והיא שייכת לבעליה באופן חוקי. המשמעות היא שבמקרה שיצטבר לכם חוב אותו אינכם יכולים לשלם, הדירה תועבר למלווים והם מבחינתם יוכלו למכור אותה ובכך לפרוע את החוב. זוגות צעירים אשר נחשבים ל"מסורבי בנקים", יכולים לשעבד, בהסכמה כמובן, את הדירה של ההורים ובכך להשיג את הסכום הרצוי כדי לרכוש את ביתם הראשון.

מה הסיכונים שקיימים בהלוואות כנגד שיעבוד דירה?

הסיכונים שקיימים בלקיחת הלוואות כנגד שיעבוד דירה הם איבוד הדירה, כך שאם מדובר בדירה של ההורים ששועבדה לצורך גיוס מימון לילדים, הרי שזה מצב לא נעים כי אותם הורים נדיבים יכולים למצוא את עצמם ללא קורת גג. יחד אם זאת, לרשות הלווים עומדים מומחים אתם הם יכולים להתייעץ בטרם עת, על מנת שלא לעשות טעויות הרות גורל. במקורות מימון חוץ בנקאיים ניתן לא פעם לפרוש את התשלומים בצורה נוחה, לזכות לריבית נמוכה ובכך לא להסתכן יתר על המידה. בכל מקרה שזו הדרך בה אתם בוחרים לפעול, הרי שכדאי שתבחנו את העניין לעומקו, לפני שאתם פועלים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here