קובה – דברים שאתם צריכים לדעתם שאתם מגיעים לטיול!

0
1254
קובה - דברים שאתם צריכים לדעתם שאתם מגיעים לטיול!
מקור pixabay

אמרתם חופשה בחול? קובה היא אחד מיעדי הטיול הטובים ביותר שיש- הבאנו לכם מידע חשוב
שיעזור לכם להכיר את הארץ – קצת יותר טוב משאתם חושבים.

אוכלוסיה:

האוכלוסיה בקובה מורכבת מ-51% מולאטים (מעורבים), 37% לבנים, 11% שחורים ו-1% סינים, שחורים הובאו ברובם כעבדים מהאיים הסמוכים, וסינים הגיעו כפועלים במאה ה-19. לפני בוא הספרדים ב-1492 היו בקובה כמה עשרות אלפי אינדיאנים, אבל רובם חוסלו ע"י הספרדים, ע"י אלימות או מחלות. הצאצאים המעטים שנשארו היו בני תערובת (Mestizos) אינדיאנים-ספרדים. הסוציאליזם תרם ליצירת כור היתוך בקובה, שבו כמעט שלא מורגשת גזענות או הבדל מעמדות על בסיס אתני.

לבעלי עור בהיר יש לעיתים עבודות יוקרתיות יותר, אך אין לזה משמעות כספית. דת – כור ההיתוך קיים גם מבחינת דתית. רוב האוכלוסיה קתולית, אבל אפשר להיתקל בשילובים רבים של אמונות קתוליות ופרוטסטנטיות, נוצריות ואפריקאיות. יש גם קהילה יהודית קטנה בהוואנה שמונה כמה מאות, ושני בתי כנסת (אשכנזי וספרדי); בעבר הקהילה מנתה מעל 10,000, אבל רובם עזבו לאחר המהפכה, בעיקר לארה"ב ולישראל.
אוכל הרחוב בקובה נחשב למעולה – תכינו את המזומן ואל תתייבשו להזמין מדוכני הרחוב המעולים!
הפודיז שבינכם ידעו להנות מהעיר!

שפה:

השפה המדוברת בקובה היא ספרדית.
קשה מאוד למצוא דוברי אנגלית, גם בין אלה שעובדים בתיירות. רק בשנים האחרונות התחילו ללמד אנגלית בבתי הספר בקובה (לפני כן לימדו רוסית, כסימן לסולידריות עם ברה"מ לשעבר) ולכן רק צעירים דוברים מעט אנגלית. מומלץ ללמוד אפילו מעט ספרדית בסיסית לפני הנסיעה כדי להקל על התקשורת.

מספר התיירים בקובה לא גדול, או לפחות לא מורגש ברחוב, ולכן תיירים מושכים תשומת לב. הקובנים אוהבים לדבר עם תיירים, ודוברי ספרדית יוכלו ליהנות משיחות אקראיות ודרכם ללמוד קצת על החיים במדינה המרתקת הזאת.


אשרות:

הנוסעים לקובה חייבים להצטייד באשרת כניסה (ויזה) למדינה שתמיד מצורפת כדף נפרד לדרכון. ומזמינים אותה באמצעות סוכנויות הנסיעות. הוצאת אשרה בארץ יקרה מהוצאת אשרה בסוכנויות במקסיקו  לכן, אם אתם משלבים את קובה בטיול שכולל גם את מקסיקו, עדיף לא להזמין טיסה או ויזה כבר בארץ: למי שמתכנן להגיע לקנקון, מקסיקו, הכי זול להזמין חבילה לקובה מאחת הסוכנויות בקנקון .

הדרכון חייב להיות בתוקף לפחות לחצי שנה מיום ההגעה לקובה.
האשרה ניתנת אוטומטית ל 10 ימים, מי שמעוניין באשרה לתקופה ארוכה יותר חייב לציין זאת, בדרך כלל אין בעיה בקבלת אשרה ליותר מ 10 ימים. ישראלים העושים רעש לא תמיד מתקבלים יפה, ראו הוזהרתם.


כסף:

קובה היא מדינה לא זולה בהשוואה לשאר אמריקה הלטינית. הסיבה העיקרית היא שכסף מתיירות הוא אוויר לנשימה עבור הכלכלה הקובנית המקרטעת, ומכיוון שהמדינה היא זו שקובעת את המחירים, השוק כמעט שאינו תחרותי. תשימו לב די מהר שיש הרבה הפרדה בין תיירים למקומיים: דברים מסוימים (מסעדות, אתרי תיירות, השכרת רכב) מיועדים רק לתיירים, ובדברים אחרים (מוזיאונים, חלק מהתחבורה ציבורית) יש הפרדה רק במחיר. יש מעט דברים שגם תיירים יכולים לרכוש בכסף מקומי, כסף הוא עניין קצת סבוך בקובה. יש שני סוגי מטבעות:


הגעה:

לטסים מישראל, הטיסה לקובה מתבצעת באמצעות שתי טיסות: טסים לאירופה ומשם ממשיכים לקובה. מי שמתכנן להגיע לקובה דרך מקסיקו, מומלץ לקנות את הטיסה ואת הויזה בקנקון.

יש במרכז העיר הרבה סוכנויות שמתמחות בטיסות ודילים לקובה (לעומת סוכנים במקסיקו סיטי שלרוב לא מתמצאים ואין להם מחירים, מזמינים במיוחד). חבילה עולה בסביבות $300 (תלוי בעונה) והיא כוללת טיסות, ויזה, לילה או שניים במלון ולפעמים גם הסעות מהמלון לשדה התעופה בהוואנה. המחירים נכונים ל 2011 .קובה מהווה צומת לטיסות מאירופה לדרום אמריקה ועל כן נוח להגיע אליה באמצעות חברות תעופה אירופאיות.

ניתן לשלב את קובה במסלול של מרכז ודרום אמריקה כתחנה בדרך. בביקורת הדרכונים בכניסה עוברים תחקיר, לרוב קצר ולפעמים קצת ארוך. בתחקיר דורשים להציג כרטיס טיסה ליציאה מקובה, וכתובת של מקום הלינה ללילה הראשון. למי שלא קונה חבילה בארץ או במדינה אחרת, כדאי מאוד להזמין לילה ראשון במלון או ב-casa particular . אסור להכניס לקובה צמחים או זרעים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here