ההדרכות החשובות ביותר לשמירה על שלום העובדים

0
373
credit: pixabay

תאונות עבודה הן לא גזירת גורל. כשלעובדים יש את כל הידע הדרוש, ובנוסף הם מודעים לסכנה, ולכך שחזרה הביתה בשלום בסוף יום העובדה היא לא דבר מובן מאליו, הסיכוי שתתרחש תאונה קשה פוחת באופן דרמטי. אחד המרכיבים החשובים במתן כל הידע הרלוונטי הוא הדרכות הבטיחות השונות הקיימות כיום, וגם לזהות הגורם שמעביר את ההדרכה יש השפעה לא מבוטלת על מידת האפקטיביות שלה.

בין השאר חשוב לוודא שעובדים שנדרשים לעבוד בגובה רב עוברים הדרכות מתאימות. מקומות שבהם נעשה שימוש בחומרים שמוגדרים כמסוכנים חובה להעביר הדרכה ייעודית לכך, ועוד הדרכה נפוצה בקטגוריה זו היא הדרכת בטיחות אש.

למי מיועדת הדרכת עבודה בגובה ומה היא כוללת?

הדרכות עבודה בגובה הן חובה עבור מי שעובד על פיגומים (נייחים או ניידים), מטפס על סולמות בגובה 2 מטר או יותר, שוהה על במת הרמה או סל הרמה, עובד על גגות מכל סיבה שהיא (למשל להתקין דוד שמש, לתקן דוד רעפים, להרחיק יונים וכו') וגם למי שהעבודה שלו כוללת ירידה אל בורות.

הדרכה זו כוללת בין השאר מידע לגבי גורמי הסיכון האפשריים להתרחשות תאונות תוך כדי עבודה בגובה, סקירה של כל העזרים שמעלים את רמת הבטיחות ואופן השימוש הנכון בכל אחד מהם, נהלי עבודה מתאימים, בדיקות שיש לבצע לפני תחילת הפעילות ועוד.

הדרכות איכותיות וממוקדות

העברת הדרכה לעבודה בגובה, הדרכת בטיחות אש ושאר הדרכות בנושאי בטיחות מחייבת מספר מיומנויות חיוניות: ראשית, בקיאות בחומר. שנית, יכולת להעביר את כל החומר באופן ברור וקל להבנה, וגם מעניין כך שיובטח קשב מלא לאורך כל ההדרכה. עוד מיומנות רלוונטית היא אכפתיות, שאותה מייצרים מתוך הנבת חשיבות הנושא.

שחר הנדסת בטיחות מספקת הדרכות בטיחות לכל סוגי הארגונים והעסקים, בהתאמה מדויקת למאפיינים הספציפיים של כל חברה. בנוסף מעבירים אנשי המקצוע המיומנים שלה הדרכה לניהול האיכות ע"פי תקן ISO9001 ועוד הדרכה עכשווית חשובה היא ניהול סביבתי עפ"י תקן ISO14001 – הדרכה שמטרתה היא לאפשר התנהלות שוטפת יעילה תוך צמצום למינימום של הפגיעה בסביבה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here