וייטנאם – סאפה: בין שדות האורז

0
3382
וייטנאם – סאפה: בין שדות האורז

סאפה היא אחת מהמקומות שהם בבחינת חובה בביקור בויינטאם. מדובר בעיירה ציורית בין ההרים בצפון וייטנאם המשופעת בשדות אורז, יערות במבוק ומפלי מים. מקום בו טבע ונופש חוברים יחדיו לחוויה מיוחדת. יעד ייחודי ומומלץ בעולם.

איך מגיעים

ישנן מספר אפשרויות הגעה. אחת מהן, היותר יקרה, היא לשכור מיניבוס פרטי עם מדריך ונהג שיקחו אתכם מהאנוי לסאפה. אפשרות אחרת היא לעלות על רכבת מהאנוי ולהגיע בתום שבע שעות לסאפה. אולם מאחר והרכבות בוייטנאם מאוד איטיות מומלץ לעלות על רכבת לילה עם קרון שינה. לרוב קרונות השינה מיועדים ל-4 אנשים, אבל אפשר תמורת תשלום לבקש קרון פרטי, לישון ולקום עם שחר בלאו קאיי.

אל חשש לאו קיי היא עיר הבירה של המחוז אליו שייכת סאפה. מכאן תאספו על ידי נהג מקומי שייקח אתכם מרחק שעה נסיעה בין ההרים לסאפה.

היכן ישנים

ישנה אפשרות לאירוח כפרי בביתם של המקומיים. מדריכות הטיולים המקומיות, הנקראות "מאמא" בפי המקומיים, מארחות בביתן את התיירים. אירוח כזה מאפשר הצצה אל החיים המקומיים והכרה של המנהגים, המאכלים ואורח החיים. כמו למשל העובדה כי אין להם לחץ מים בברזים בבתים, ומשק המים שלהם מתנהל למעשה באמצעות כוח הכבידה. את המים לטרסות האורז שלהם הם מובילים בתעלות במבוק ענקיות. ואילו האסלה הביתית לרוב תמוקם כחדרון בעל רצפת בטון ובמרכזו פתח, את החדרון ימקמו מעל פלג מים הטורחים לשטוף הלאה את הכל.

בסאפה יש גם בתי מלון כך שמי שאינו מעוניין באירוח כפרי יכול בהחלט לבחור בתי מלון ולהנות מאירוח ברמה מאוד גבוהה. כמה מבתי המלון שוכנים מול נופים עוצרי נשימה, או לחילופין נמצאים בטבורה של העיירה הציורית הזאת.

אטרקציות בסאפה

הר האם רונג נמצא בקרבת מרכז העיירה. זהו מתחם נעים בעל גנים מיוחדים, גן סלעים וגן של פרחים עם סחלבים רבים. ההר מספק נקודת תצפית על העיירה ועל כל האזור, ומדובר בנוף מרהיב במיוחד.

סאפה נמצאת ליד עמק אשר מצידו השני נמצא הר פאנסיפאן, שהוא גם מאוד קרוב לגבול עם סין.  זהו ההר הגבוה ביותר בוייטנאם, ואף בדרום מזרח אסיה ומתנשא לגובה של 3,100 מטר. אחת האפשרויות היא לצאת לטרק בן שלושה ימים ולהגיע אל פסגתו. אפשרות אחרת היא לעלות על רכבל שלאחר מספר שעות יביא אתכם לפסגת ההר.

אם אתם מחפשים בילויים פחות קשים הרי שבכניסה לסאפה נמצא מוזיאון התרבות שלה שהכניסה אליו חופשית. כאן יכולים המבקרים להתוודע אל ההיסטוריה המיוחדת של המקום, ולהכיר את המיעוטים שחיים בו ואת ההיסטוריה שלהם.

במרכזה של העיירה נמצא אגם חמוד שבסופי שבוע מאפשר לשכור סירות פדלים ולשוט בו. במרחק הליכה משם תוכלו למצוא את השוק המקומי של סאפה ולרכוש בו מזכרות שברובן הן עבודות יד של הנשים המקומיות, החל מתיקים, תכשיטים ומפות ועד דברי אוכל מקומיים. בשוק המקומי גם תתודעו לכמה מהשבטים המקומיים המתגוררים באזור והמגיעים לסאפה לצרכי מסחר והצטיידות.

האוכלוסיה

בצפונה של וייטנאם שוכנים כ- 54 שבטים שחלק נכבד מהם ניתן לפגוש במהלך הביקור בסאפה. לכל שבט שפה ומנהגים משלו. בסאפה מתגוררים כשבעה שבטים עיקריים ושמותיהם: המונג השחור, הזאי הירוק, הזאו השחור, הזאו האדום, פרח המונג, התאי השחור והסאפו.  לכל שבט יש את צבעי ההיכר שלו, ואת צורת הריקמה הייחודית לו. הצבעים לבגדיהם של המקומיים מופקים מצמח המריחואנה הצומח לצידי הבתים, אבל המקומיים אינם מעשנים אותו, אלא משתמשים בו לצביעה בלבד.

להמלצות טיול נוספות בעולם לחצו כאן >>>

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here