דלקת בכתף – כל מה שצריך לדעת

0
146
קרדיט - Canva

הכתף מהווה את אחד המפרקים הוורסטיליים וכן המורכבים ביותר בגוף האדם. היא מאפשרת לאדם בהפעלת כפות הידיים שלו, לבצע פעולות רבות וייחודיות וכן מאפשרת טווח תנועה מאוד גדול ומייצבת גם את הזרוע בכדי שתהיה אפשרות לבצע פעולות שונות עם כף היד שדורשות מוטוריקה עדינה. הכתף כוללת לא מעט רצועות, שרירים, גידים וכן יש בה גם עצבים, כלי דם ועוד. כאשר אדם סובל מכאבים בכתף, ישנן סיבות שונות שעלולות לגרום לכאב המדובר, כאשר אחת הסיבות היא: דלקת בכתף. לנו בחברת בי קיור לייזר את הפתרון שיכול לסייע לכם.

דלקת בכתף- מהן הסיבות להיווצרותה?

דלקת בכתף  יכולה להתפתח בשל סיבות שונות, כך לדוגמא: היא יכולה להתפתח כתוצאה מקרע בגיד שנגרם מנפילה, טראומה, במהלך פעילות ספורטיבית שכללה הנפה של משקולות, כאשר האדם שביצע את הפעילות ידווח על הכאבים לאחר שהוא ביצע את הפעולה. כמו כן, דלקת בכתף יכולה להתפתח גם בצורה הדרגתית וזאת בשל עומס גבוה מדי על הכתף שמופעל בשל פעילות ספורטיבית, בשל מנח גוף לא נכון בעבודה ועוד. לרוב כאשר מדובר על דלקת שהתפתחה באופן הדרגתי, האדם לא ידווח על פעולה כלשהי שביצע שאחריה התחיל הכאב, אלא על פרק זמן כלשהו שבו התחיל הכאב. לפעמים הכאב שהאדם יחווה בכתף יהיה במהלך פעילות כלשהי, אולם לעיתים יהיה מדובר על כאב קבוע כלשהו ללא קשר לזמן שבו מפעילים את הכתף. ישנם מקרים שבהם כאב בכתף מופיע ללא כל סיבה שנראית לעין והדבר יכול לנבוע מגורמים שונים כגון: הפעילות הספציפית שהאדם מבצע או שינה שעלולה לגרום לדלקת בכתף להיווצר.

מהם התסמינים של דלקת בכתף?

לדלקת בכתף ישנם כמה תסמינים אשר ישתנו בהתאם למיקום של הדלקת ובגורם שבגינו היא נוצרה. יחד עם זאת, ניתן למצוא כמה תסמינים אשר יופיעו במרבית המקרים כאשר התסמין העיקרי הוא כמובן כאבים בכתף. הכאבים יכולים להופיע בכל האזור של הכתף או בחלקים שונים בה כגון: בחלק האחורי, בחלק הקדמי או מאחורי הכתף. ישנם מקרים שבהם הכאב יכול להקרין גם לאורך של הזרוע ועל כן, לא תמיד המיקום או הסוג של הכאב מעידים על הגורם לכאב. חשוב לדעת כי דלקת בכתף מהווה דבר שיכול להשפיע בצורה ניכרת על איכות החיים של האדם ועל כן, חשוב לאבחן אותה ולקבל טיפול רלוונטי. הטיפול יכול להיות: כדורים אנטי דלקתיים, זריקות סטריאודים או במקרים אחרים וכמוצא אחרון: ניתוח. תנו לנו לחברת בי קיור לייזר לסייע לכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here