פעילות חשובה לפיתוח היצירתיות

0
578
קרדיט: Pixabay

יצירה לילדים היא אחת מהפעילויות הכי כיפיות ומקרבות שיש בין הורים לילדים. היא יכולה לכלול בתוכה כל דבר שאתם מדמיינים ומה שכיף שאפשר להשתמש במלא פריטים שיש לנו בבית. שימוש בפריטים ביתיים מעודד אפילו עוד יותר את היצירתיות שגם ככה קיימת בפעילויות של יצירה. אם אתם צרכים רעיונות יש מלא כאלה באתר עולם הילדים. מיצירות עם נייר, לרעיונות עיצוביים ועד לאמנות בקפה.

הגיעה אליכם הביתה חברה מהגן ואתם חושבים על הצעה לפעילות משותפת? הציעו להן לעשות יצירה משותפת. פזרו להן על השולחן חומרים שונים כמו פלסטלינה, חרוזים, וכל דבר מתאים שתמצאו בבית. שלבו יחד דבק מתאים, מספריים וצבעי ציור צבעוניים ותנו להם להתפרע. היכולת ליצור ולחוש את האביזרים, לחשוב ולדמיין את התוצר הסופי ומה היינו רוצים לקבל על דף הציור או ממנו, היא מיומנת חשובה לפיתוח תכונת היצירתיות של הילדים. היכולת להיות יצירתי בעולם של היום ובפרט בישראל, היא יכולת שנותנת יתרון לאנשים שזכו בה. הרבה פעמים יצירתיות היא משהו גנטי אבל לא מעט היא תכונה נרכשת. כלומר, אם תעודדו את הילדים שלכם לחשוב על פתרונות יצירתיים ותראו להם שהכל אפשרי גם בידיים שלכם הם בסופו של דבר יילמדו מכם וייהנו גם כן מהתכונה הכל כך שווה הזאת. תנו להם לבטא את היצירתיות שחבויה בתוכם. אני מאמינה שבכל ילד יש יצירתיות שרוצה לצאת החוצה והאנשים שמקיפים אותו הם אלו שיכולים להשפיע הכי הרבה שיש. אז תחזרו גם אתם כמה שנים אחורה ותהנו מלשבת על השולחן או על הרצפה בסלון כשאתם יוצרים יחד עם כל המשפחה איזה משהו מגניב כזה. חוויות כאלה ילדים זוכרים כל החיים וזה הכי כיף, ממלא ומספק שיש.

הקדישו להם קיר בבית

חשבו על זה, אין ילד שלא רוצה לצייר על כל הקירות בבית. הקדישו לילד קיר אחד בבית ייעודי שרק עליו הוא יוכל צייר כאוות נפשו. בצורה כזו תראו לו שאתם מעודדים יצירתיות ובייחוד את שלו ומהצד השני רק קיר אחד בבית יהיו "מלוכלך" ולא כל הקירות בבית. אל תשכחו שאפשר גם לצבוע את הקירות ודי בקלות. אם אתם לא מעוניינים בצביעה על הקירות, היכנסו לאתר עולם הילדים ותיהנו מאופציות רבות ליצירות עם הילדים לכל הגילאים ולשני המינים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here