כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים ביטוח דירה

0
2556
כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים ביטוח דירה

עומדים להיכנס לדירה חדשה כשוכרים או בעלי בית? חשוב מאד להגן על התכולה שלכם ואם אתם בעלי הנכס כדאי גם להגן על המבנה. לפני שאתם רוכשים ביטוח דירה כדאי להכיר את המושגים השונים הקשורים לביטוח זה, את ההרחבות שניתן לצרף לפוליסה ובפני אילו נכסים אינכם מכוסים? במאמר זה תגלו את כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים ביטוח דירה.

ביטוח לשוכרים

אינכם בעלי הנכס אבל יש לכם בבית מגוון רחב של מכשירים חשמל שרכשתם כמו: מכונת כביסה, מקרר חדיש, מייבש וטלוויזיות גדולות. עם השנים צברתם גם תכשיטים ולילדים יש קונסולות וטלפונים חכמים. כיצד תגנו על כל אלה?

ניתן לרכוש ביטוח תכולה הכולל גם כיסוי למערכות קול וטלוויזיה, אופניים הנמצאים בנכס, נגד אובדן של ארנק או כנגד כל הסיכונים. לדיירי בתים משותפים ניתן לקבל גם כפל ביטוח במקרים מסוימים ותוך רכישת ההרחבות המתאימות. חשוב לזכור, כי מרבית מקרי הביטוח ידרשו מכם לשלם השתתפות עצמית אלא אם רכשתם הרחבה לביטוח השתתפות עצמית לנזק שנגרם למבנה או לתכולה מעל עשרת אלפים שקלים. (הרחבה זו אינה מכסה אתכם בפני נזקי צנרת אותם יש לרכוש בנפרד.)

ביטוח לבעלי הבית

אתם בעלי הבית ומשכירים לאדם אחר? חלק מהאחריות הכבדה על נזקים למבנה נמצאת עליכם. בעלי בתים רבים מעדיפים לבטח את דירתם בביטוח מבנה בכדי להגן על הנכס מפני נזקים שונים העלולים להתקיים בזמן שהדירה נמצאת בשכירות. כמו כן, חברות הביטוח יודעות כי בתקופה שבה הבית אינו בר-דיור אתם מפסידים את כספי השכירות ולכן הן מציעות כיסוי כנגד כל אחד מהסיכונים במסגרת הרחבה לפוליסת ביטוח המבנה.

למשל, הרחבה לנזקי מים ושירותי חירום שמאפשרת לכם לקבל שירותי חירום לאינסטלציה (שרברב יגיע באופן מידי לבית לתקן את הנזילה) וכן אפשרות לקבל פיצוי על דלתות, חלונות, קירות, רצפות או תקרות שנפגעו כתוצאה מהנזילות.

מי אשם בתקלה?

כאשר בוחנים סוגים אחרים של ביטוחים ישנו משתנה אחד חשוב – מי גרם לנזק? אם נגרמה נזילה למשל כתוצאה מתקלה במערכת המים השוכר עשוי לתבוע את המשכיר. באותה מידה, אם השוכר שבר חלק מהצנרת, השוכר עשוי לתבוע אותו.

לכן, מומלץ לרכוש ביטוח דירה הכולל גם את הסעיף של "אחריות צולבת". שני הצדדים, הן המשכיר והן השוכר זוכים להגנה מרבית ואינם צריכים לתבוע אחד את השני על מנת לקבל את הפיצוי מהביטוח. במידה והנזק פגע גם בצד שלישי (כמו השכן לידכם) חברת הביטוח תתקן את הנזילה ואת הנזקים שנגרמו לדירתו ותגן על שני הצדדים מפני תביעה שיזם צד שלישי.

מה קורה אם השוכר עצמו גרם לנזק למבנה בזדון?

לפעמים, חילוקי דעות בין השוכר למשכיר עשויים לגרור ונדליזם מכוון של השוכר לדירה. ניתן לרכוש כיסוי מיוחד הכולל גם את שיפוץ הנזקים שנגרמו בזדון (בדרך כלל עם תקרה הקבועה מראש לכל מקרה של נזק). עבור בעלי הנכס מדובר בכיסוי חשוב כי לעתים לא ניתן לדעת שיש נזק לדירה עד שהשוכר עוזב את הבית.

ביטוח דירה: כאשר אתם מבטחים את הדירה שלכם

כאשר אתם מתגוררים בדירה משלכם חשוב כמובן לעשות ביטוח גם למבנה וגם לתכולה. אם יש לכם ביטוח של המשכנתה אזי המבנה שלכם כבר מכוסה בפני נזקים ופגיעות שונים, כל שנותר הוא להוסיף אליו את ביטוח התכולה ולתת כיסוי לכל החפצים שיש לכם בבית. בכדי לבטח תכולה, נשלח שמאי מטעם חברת הביטוח אשר מגיע לביתכם ומעריך את שווי החפצים הקיימים בביתכם, בין הדברים שיוערכו יכללו גם יצירות אומנות יקרות, תכשיטים יקרים, מצלמות ואביזרים טכנולוגיים נוספים. אחר כך הוא שולח השמאי דו"ח מיוחד הנקרא "גמולב" אשר לפיו חברת הביטוח רואה מה שווים של החפצים השונים בביתכם וממנו תגזור את מחיר הפרמיה שלכם. כדאי לדעת גם, כי יתכן וחברת הביטוח תדרוש מכם להתקין אביזרי מיגון כמו: אזעקה, סורגים ואביזרי מיגון נוספים על מנת שלא ניתן יהיה לפרוץ בקלות לבית ולגנוב ממנו את הרכוש היקר. כדאי לזכור כי חלק מפוליסות הדירה יגנו על רכושכם גם כאשר אתם נמצאים מחוץ לבית, למשל אם אתם עונדים תכשיט או שעון אשר אבד או נגנב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here