איך מתבצע הליך גישור גירושין?

0
72
קרדיט - Canva

הליך גירושין יכול להוות גשר יעיל לפרק חדש בחיים אולם באותה מידה, ההליך עלול להפוך לביצה טובענית ותובענית שגורמת עוגמת נפש רבה ומקשה על שני הצדדים להמשיך הלאה. גישור גירושין, מנתב אתכם אל המסלול הראשון, ובפרט אם הוא מופקד בידיים מקצועיות. בכתבה זו מפורט התהליך, כדי שתדעו מה מצפה לכם ואם אופציית הגישור מתאימה גם לכם.

תיאום ציפיות

השלב הראשון של הליך גישור גירושין הוא מפגש ראשוני. המפגש נועד לשתי מטרות: ראשית, על-מנת שהמגשרת, שהיא גם עורכת דין מיומנת בתחום הגירושין, תכיר את שני הצדדים ותבין מה מניע אותם, ממה הם חוששים, על מה הם לא מוכנים בשום פנים להתפשר ועל מה כן, ועוד. המטרה השנייה היא תיאום ציפיות, ובעיקר להבהיר לבני הזוג שפרידה היא לא בהכרח מלחמה, ושדווקא הסכמה רחבה היא הבחירה הנכונה עבורם. בדרך כלל המגשרת תשב עם שני בני הזוג יחד וגם עם כל אחד מהם בנפרד.

הצפת בעיות ומציאת פתרונות

במפגשים הבאים יונחו על השולחן כל הבעיות. כלומר, המקומות שבהם יש פערים בין בני הזוג. בהקשר זה חשוב לציין שגם עבור עורכת דין גירושים הם סיטואציה מורכבת ולכן נדרשת רגישות מרבית, ובמקביל גם שקיפות: כל מה שלא יועלה בשלב זה עלול לעלות מאוחר יותר, ולחבל בהסכמות וגם באיכות החיים של בני הזוג. למעשה ניתן במסגרת הליך גישור גירושין גם להציף רגשות כואבים, כל עוד המטרה ברורה והיא שמירה על תקשורת עניינית וחתירה להסדר הוגן (שמטבעו כרוך גם בפשרות). עורכת דין שהיא גם מגשרת תדע להציע פתרונות מתאימים, כולל יצירתיים, לכל בעיה.

גיבוש ההסכם

לאחר מציאת פתרונות לכל הבעיות שהוצפו, עורכת דין גירושים מנוסה תתרגם את כל התוצרים של השלבים הקודמים להסכם. ההסכם ינוסח באופן מדויק וחד-משמעי, כך שלא יישאר מקום לספק או לקונפליקט, ובהתאם לשני הצדדים יהיה ברור לחלוטין מה יתרחש במהלך הפרידה וגם לאחריה כמובן. במשרד עורכי דין מירון & סלמן תמצאו שתי מגשרות מיומנות, שהן כמובן גם עורכות דין עם מומחיות בדיני משפחה, ובהתאם תוכלו לעבור הליך יעיל ונכון עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here