השונה והדומה בין חרדה לדיכאון

0
66
קרדיט - Canva

דיכאון וחרדה קלינית הן שתי מחלות שונות. עם זאת, אנשים מסוימים שמתמודדים על מחלה אחת, יסבלו גם  מהשנייה. הסיבה לכך יכולה להיות בגלל העובדה שחרדה מזינה את מצב הרוח של האדם, בעוד שמצב דיכאוני מזין את החרדה. לפיכך, אין זה מפתיע שלסימפטומים ולמסלולי טיפול בחרדה ודיכאון יש הרבה מן המשותף. דיכאון וחרדה לרוב משקפים את המאפיינים הבאים:

  • לשניהם יכולה להיות השפעה גדולה על הפעילות היומיומית שלכם.
  • הם בעלי סימנים פיזיים ונפשיים כאחד.
  • נפוצים ביותר.
  • מגיבים בצורה חיובית לטיפול ולתרופות.

תסמינים של דיכאון וחרדה שונים זה מזה

ישנם הבדלים פיזיים ופסיכולוגיים בין דיכאון וחרדה. דאגה מוגזמת היא הביטוי הפסיכולוגי העיקרי של חרדה. למשל, זה יכול לכלול דאגות לגבי העתיד או חשש לא מוצדק להיפצע. בנוסף להימנעות מאירועים שעלולים להיות מלחיצים, אנשים הסובלים מחרדות עשויים גם לדאוג באובססיביות לגבי דברים "רעים" שקורים או יכולים לקרות. בנוסף אנשים חרדתיים חווים מדי פעם בחילה, ורטיגו או דופק מואץ. הם עשויים לחוות גם קושי להירדם.

תסמיני דיכאון כוללים מחשבות דיכאוניות ורגשות של חוסר ערך וחוסר תקווה. תסמינים גופניים של דיכאון  מצביעים בדרך כלל על שינוי בפעילויות היומיומיות השגרתיות. אנשים הסובלים מדיכאון עשויים לחוות שינויים באנרגיה, בתיאבון ובדפוסי השינה שלהם.

מדוע מתרחשים במקביל חרדה ודיכאון?

למרות שהסימפטומים שלהם שונים, יכול להיות קשה יותר להבחין בין חרדה ודיכאון כשהם מתקיימים במקביל. דיכאון וחרדה הן מחלות נפוצות שיכולות להתרחש בנפרד או במקביל.

דיכאון יכול להופיע בתדירות גבוהה יותר אצל אלו עם חרדה. וקל להבין למה. בין תסמינים רבים אחרים, חרדה עלולה להוביל לתחושות של בדידות, כעס ונדודי שינה. לכן זה יכול לגרום לרגשות מדכאים של אשמה וחוסר תקווה. ההיפך הוא גם נכון. לדוגמה, דיכאון יכול להפוך את האינטראקציה החברתית למאתגרת. כאשר מדובר במגעים חברתיים, הדבר עלול לגרום לחרדה. חרדה ודיכאון קשורים קשר הדוק, ללא קשר אם אחד גורם לשני, ולכן גם בעת התאמת טיפול בחרדה ודיכאון יש לבחור טיפול שיסייע להתמודד עם שתי ההפרעות.

בוילה מטריקס כל מטופל עובר הערכת מצב מקצועית, בה אנשי מקצוע מומחים קובלים ומתאימים טיפול בחרדה ודיכאון באופן אישי לכל מטופל. הטיפולים יכולים לכלול טיפול פרטני, קבוצתי, תרופתי תחת השגחה של הצוות המקצועי בוילה מטריקס, טיפולי CBT ועוד. רק בוילה מטריקס תוכלו לקבל את מגוון הטיפולים החדשניים והיעילים ביותר, וכולם זמינים עבורכם במקום אחד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here