גנרטור סולארי: גנרטור חשמלי נטען מהשמש

0
1592
גנרטור סולארי: גנרטור חשמלי נטען מהשמש
קרדיט pixabay

הגנרטור (בעברית – מחולל) הוא מכשיר שהתפקיד שלו לספק אנרגיה חשמלית למכשירים המחוברים אליו. במשך עשורים רבים, הונעו הגנרטורים החשמליים באמצעות מנוע, המנוע מצידו צרך את הנוזל החשוב ביותר של תקופתנו – נפט. בנוסף, ההפעלה של גנרטור כזה דרשה מיומנות, כולל יכולת התמודדות עם תקלות שונות. לאחרונה מוצע בשוק סוג חדש של מחולל זרם – גנרטור סולארי. מדובר במחולל שיכול לספק זרם בעוצמות שונות, לתקופות זמן משתנות. ואולם המאפיין המשמעותי ביותר של גנרטור כזה הינו היכולת שלו לטעון את עצמו באמצעות אור השמש. זאת, באמצעות פאנלים מיוחדים הממירים את אור השמש והופכים אותו לאנרגיה חשמלית שניתן לאגור. 

שימושים בגנרטור סולארי בשטח

התפקיד של הגנרטור הסולארי בשטח דומה לתפקידו המסורתי של המחולל מאז הומצא, אי שם באמצע המאה העשרים. הגנרטור הסולארי אמור, כפי שכבר הוזכר לעיל, לספק זרם חשמלי, שיהיה מסוגל להפעיל מכשירים חשמליים שונים בעת שהייה בשטח. עם זאת, גנרטור סולארי עשוי להוות פתרון הולם גם במקרים אחרים. להלן תפקידיו של הגנרטור הסולארי:

  1. אגירת אנרגיה לטובת שהייה מחוץ למבנה: גנרטור סולארי אוגר אנרגיה באמצעות מערכת ייעודית. זאת, בדומה לאופן שבו אוגרים פאנלים סולאריים את החשמל שנוצר כתוצאה מאור השמש והחום שלה. האנרגיה האגורה ניתנת לשימוש כחלופה למקור כוח חשמלי, בעת שהייה בשטח. ככל שהגנרטור הסולארי הוא חזק יותר, וככל שהסוללה שלו מסוגלת לאגור כמות גדולה יותר של אנרגיה, כך היכולת של הגנרטור להחזיק מעמד זמן רב תהיה גבוהה יותר. 
  2. סוללת אל פסק למערכות מחשב: גנרטור סולארי יכול להיות חלופה הולמת לסוללת אל פסק, שיכולה להפעיל מערכות מחשב מורכבות. הסוללה יכולה להיכנס לפעולה אם וכאשר יש בעיות בזרם החשמל. עצם העובדה שאין למעשה מנוע שצריך להפעיל אותו, הופכת את הרכבת סוללת הגיבוי הנטענת והפעלת הגנרטור לפשוטה ומהירה.
  3. תאורת גינה ושטח: בעלי בתים צמודי קרקע או דיירים במבני מגורים, עשויים לגלות כי גנרטור סולארי חוסך ממון רב. ההפעלה של התאורה בחצר ובגינה יכולה להיות חינמית למעשה, ולהתבצע באמצעות הסוללה של הגנרטור.

יתרונותיו של גנרטור חשמלי נטען

היתרון הגדול והמשמעותי ביותר של גנרטור סולארי טמון בעובדה שכאשר נעשה בו שימוש, אין צורך לנייד כמות גדולה של דלק. את מקומו של הדלק תופסת הסוללה הנטענת, ואת מקומה של אספקת הדלק התקופתית תופס אור השמש, המטעין את הסוללה באמצעות פאנלים סולאריים מיוחדים כל אימת שהדבר אפשרי. הגנרטור הסולארי מקדם את מהפכת האנרגיה בעולם ומאפשר להביא את החשמל גם לאזורים מרוחקים שחיבור החשמל איננו מגיע אליהם. גנרטור סולארי הוא תחנת כוח ניידת, נטענת ואוטרקית, שיכולה לספק פתרון גם בעת הפסקת חשמל וגם במקומות שאין בהם חשמל כלל ועיקר, כולל אתרי קמפינג. 

מעוניינים לדעת עוד? גרין גו אנרג'י זה המקום המתאים ביותר עבורכם לכל השאלות. צרו קשר כעת והמומחים שלנו יסייעו לכם בבחירת המוצר המתאים עבורכם. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here