הדרכים היעילות באמת לטיפול בהתמכרויות

0
302
הדרכים היעילות באמת לטיפול בהתמכרויות
קרדיט: CANVA

נראה לנו לאחרונה שרבים מעידים על עצמם שהתמכרו למשהו, אם זה לשימוש במסכים ואם זה לקניות מיותרות ועוד סוגים של חשקים ופיתויים שמתקשים לעמוד בהם. זה נשמע מעיק אבל אין ספק שהתמכרות אמיתית היא התנהגות שעושה נזק כבד לבריאות, לחיים בכלל, לכל היבט בהם ואף מסכנת חיים במקרה של התמכרות לסמים או לאלכוהול או לתרופות שונות. לכל אלה יש תכניות גמילה מהתמכרות שהעקרונות שלהם דומים במובן אחד – יש צורך להתנקות קודם כל מהחומרים המזיקים ולאחר מכן להתחיל את הצעידה במסלול שבונה חיים אחרים ללא חומרים ממכרים וללא פיתויים שיסכנו את הגמילה. תכנית טיפול בהתמכרויות לסמים כוללת גם את זה אבל גם שם יש סיכוי טוב שהיא תעבוד אם היא כוללת גם קבוצת תמיכה ואנשי מקצוע שמלווים את הנגמלים לאחר השלב הראשון ועוזרים להם בהתמודדות עם אתגרי החיים. זה חיוני במיוחד למי שמעולם לא למד כיצד להתמודד עם החיים בדרך בריאה, עניינית וללא ויתור עצמי ולכן מרכז גמילה כמו רנסנס – ויקטוריה מציע לכם גמילה שכוללת גם ליווי ותמיכה לאחר האשפוז הראשוני.

לקבל את הכלים לחיים כבר בהתחלה

תכנית ליווי מקצועי שמלווה אתכם לאחר מכן עושה את העבודה במתן כלים לחיים שלומדים גם מחברים לקבוצת התמיכה. בכל קבוצת תמיכה שבה אתם משתתפים אתם חולקים את הסיפורים מהחיים שלכם ושומעים גם משוב מאחרים ומעבירים משוב של עצמכם כדי להבין שיש דרכי התמודדות שונות עם אתגרים דומים. הנחיה של מדריכים שחלקם לפחות עבר דברים דומים לשלכם עוזרת לכם לקבל עוד יותר תובנות שיכולות ללוות אתכם בהתמודדות עם המסגרת החדשה שנקראת חיים ללא שימוש בחומרים ממכרים. מסגרת כזאת היא החיים שבונים בליווי מקצועי של פסיכולוגים, רופאים, עובדים סוציאליים ואנשים שנמצאים שם כדי לשמוע אתכם וכדי לעזור לכם לא להיות לבד בכל מרכז הגמילה שבו בחרתם.

לא להתמודד לבד

למכורים מסוימים השימוש בסמים ובאלכוהול החליף את הלבד שבו הם חיים בגלל נסיבות חיים מסוימות. משפחה היא לא תמיד מסגרת שבה אפשר לקבל כלים נכונים ולכן יש צורך במציאת מסגרת חלופית וזאת קבוצת התמיכה שבה כדאי להיות לאחר היציאה מהאשפוז של השלב הראשון בגמילה. כשלא עוברים את החיים לבד ויש לכם מי שרוצה לעזור לכם ולהקשיב לכם, אתם בוודאי מקבלים סיכוי טוב יותר להצליח בגמילה ולהשתקם לגמרי. במרכז הגמילה רנסנס – ויקטוריה אפשר לקבל תמיכה וליווי מקצועי גם לאחר היציאה מהאשפוז, 24/7.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here