התנגדות לצו ירושה

0
157
התנגדות לצו ירושה
קרדיט: קנבה

אחד התחומים היותר מורכבים בישראל במערכת המשפט הם דיני ירושה. מסגרת משפטית זו מכתיבה את אופן העברת הנכסים וההתחייבויות ליורשים לאחר פטירתו של אדם ולעיתים מתעוררות מחלוקות בעניין חלוקת ירושה, המובילות להתנגדות נגד צו הירושה. מיד יסביר במאמר זה עורך הדין ערן דוידוב את החשיבות לעריכת צו ירושה כראוי, לסיבות להתנגדות ועל מדוע עליכם להיות מלווים בעורכי דין מהטובים ביותר באחת הסיטואציות הקשות בחייכם.

מהו צו ירושה ולמה חשוב להגיש אותו בליווי מקצועי?

על פי חוק הירושה, כאשר אדם נפטר ולא מותיר אחריו צוואה מכח הירושה צו הירושה הוא המחלק את הנכסים והכספים אל היורשים החוקיים. את הגשת צו הירושה רצוי לבצע אצל עורך דין המאגד את כל המסמכים האישיים הרלוונטיים כולל תעודת פטירה ומפרסם ברשומות המתאימות ובעיתונות את ההגשה של צו הירושה. במעמד זה, יכולים יורשים חוקיים או כל בעלי עניין בצו הירושה להגיש התנגדות לצו הירושה על פי החוק, אם אכן מוגשת כזו הדיון עובר אל בית המשפט לדיני משפחה, ומשם להכרעה.

מהן העילות לבקשת התנגדות לצו ירושה

כמו כל דבר בחוק, גם כאשר מדובר על התנגדות לצו הירושה ישנן עילות חוקיות ורלוונטיות:

  • היעדר צוואה תקפה

בהעדר צוואה תקפה ניתן צו ירושה על פי כללי הצוואה המשפטית. עלולה להתעורר התנגדות אם מישהו טוען לקיומה של צוואה הסותרת את הצו שניתן.

  • מחלוקות וסכסוכים

אם ישנם מחלוקות וסכסוכים משפחתיים בין היורשים החוקיים דבר זה עלול להביא להגשה של התנגדות לצו ירושה ובכך להעביר את כל התהליך אל בית המשפט לדיני משפחה להמשך דיון.

בין אם אתם מתנגדים לצו הירושה או מגישים אותו, חשוב שלא תהיו לבד

התנגדות לצו הירושה בתוך מערכת המשפט בישראל היא נושא רגיש מאד. אלו השוקלים פעולה כזו צריכים לפנות לייעוץ משפטי מקצועי כדי להבין את זכויותיהם וחובותיהם, כמו גם את התוצאות הסבירות של המקרה כי בכל זאת חשוב שתהיה פה התאמה אישית וברמה גבוהה. מעורבות במאבק משפטי מורכב זה ללא ידע או ייצוג מספקים עלולה לגרום לתוצאות בלתי מכוונות ולעומסים כספיים. חוק הירושה מציע דרכים ברורות להתנגדות, אך עדיף לבצע אותן או מצד שני להתמודד מולן ברמה מקצועית. צרו קשר כבר כעת, ותקבלו שירות אדיב, סבלני ומכיל לצד מקצועיות ברמה גבוהה מאד לרווחתכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here