מה הם השלבים בתכנון ועיצוב גינות?

0
364
תכנון ועיצוב גינות
credit: canva.com

תכנון ועיצוב גינות

גם אם אתם גרים בדירת קרקע או בבניין עם מרפסת ונוף – בשני המקרים תוכלו לתכנן ולעצב את הגינה שלכם כמו שאתם חולמים. אם אתם מדמיינים גינה מעוצבת בסגנון אורבני, למרות שאתם גרים בכלל במושב, אם אתם רוצים שהגינה שלכם תתבסס על עיצוב טבעי, עם עציצים וצמחים למרות שאתם גרים בבניין רב קומות בעיר – הכל אפשרי. תכנון ועיצוב גינות מתחיל בדיוק בשלב בו אתם מתחילים להגדיר מה הייתם רוצים שיהיה בגינה, ובחירת סגנון העיצוב הוא החלק המהותי ולא פחות חשוב מבחירת החומרים, האביזרים, הרהיטים והדברים הנוספים שיגרמו לגינתכם להיראות מבחינת עיצובית ותכנונית כמו שרציתם. כפיר פישר אדריכלות נוף מתעסק בדיוק בעיצובי גינות שונים, בעל ניסיון רב בתכנון, מתן רעיונות, הסבר על הסגנונות ודואג לדייק בפרטים הקטנים עד לתוצאה הסופית של עיצוב הגינה.

מה הם השלבים בתכנון ועיצוב גינות?

השלב הראשון הוא הכנת תכנית מפורטת שמתחילה מבחירת הסגנון ועד לאווירה והתחושה שתרצו להרגיש כשאתם יושבים ומארחים בדירה. בשלב הזה צריך לקחת בחשבון את גודל השטח של הגינה, מה הם תנאי מזג האוויר שאתם מתמודדים איתם, האם יש צורך בצל או במקום שהוא מואר יותר. בנוסף, חשוב לשקול את בחירת העצים והעציצים, האם אתם מדמיינים סוג של שמורת טבע פרטית או תחושה קלילה של טבע בגינה? השלב הבא הוא בחירת איש מקצוע שמתמחה באדריכלות נוף ובעל ניסיון בתכנון ועיצוב גינות. גם אם נדמה לכם שאתם יכולים לבצע את הכל לבד, הן מבחינת החומרים והציוד, חשוב שתדעו שאיש מקצוע יוכל לכוון אתכם בצורה יותר מדויקת בבחירת כל הפרטים כך שלא תצטרכו כל כמה שנים להחליף או לטפח את הגינה. בחירת איש מקצוע תחסוך לכם המון כסף, זמן והתעסקות.

הדברים שחשוב לקחת בחשבון

אחרי שהכנתם תכנית עבודה מסודרת, התגבשתם על הסגנון, הריהוט, הצבעים והצמחייה, יש עוד כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון, כשאחד מהם הוא התקציב. כמה הייתם מוכנים להשקיע בתכנון ועיצוב גינות? האם הייתם רוצים להתחיל בקטן וכל כמה זמן לשדרג ולפתח את הגינה? בכל מצב, חשוב שתשקפו את כמות התקציב שמתאפשרת לכם בשלב התכנון, כדי שתוכלו לחסוך גם מבחינה כספית וגם לעמוד בתקציב שהגדרתם.

לסיכום, כפיר פישר אדריכלות נוף מתמחה בעיצוב ותכנון גינות שנים רבות ומאמין שתכנון מוקדם יכול להוביל לעיצוב מדויק מבחינת הצרכים והדרישות שלכם.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here