כל מה שחשוב לדעת על אשרת כניסה לישראל

0
203
קרדיט canva

כמו כל מדינה, גם מדינת ישראל חייבת לפקח על הנכנסים אליה, לבדוק לכמה זמן הם מגיעים ולאיזו מטרה. לכן, גם בישראל נדרשת אשרת כניסה. כמובן שלא קיים רק סוג אחד של אשרת כניסה לישראל. ישנם כמה סוגים השונים בזמן השהיה המותר ובמטרות לשמן אותו אדם מגיע. האשרה הבסיסית ביותר היא אשרה לתיירים שמאפשרת כניסה למטרת ביקור ונמשכת עד 90 יום. אשרה אחרת היא למטרת עבודה התקפה למשך 5 שנים ושלושה חודשים ומאפשרת גם עבודה. מעבר לכך ישנן אשרות למטרת לימודים או למטרה דתית וגם אשרת תושב זמני.

הגירה לישראל- פעולה שיכולה לדרוש הרבה סבלנות

הגירה לישראל יכולה להיות פשוטה יחסית ויכולה להיות מורכבת מאוד. בתור מדינת העם היהודי, מטרתה של ישראל לשמש בית לכל יהודי שרוצה בכך ולכן לא צריכה להיות כרוכה בבעיות רבות מדי. עדיין כמובן יש כאן פרוצדורה מול משרד הפנים הכוללת הגשת בקשה, אך אם לא מדובר על אדם בעל עבר פלילי לרוב לא תהיה בעיה לו לעלות לארץ וכך גם לילדיו ונכדיו. כיוון שיהדות היא תנאי מתעוררות בעיות כאשר אדם אינו נחשב יהודי על הנייר בגלל שאימו אינה יהודיה. גם כאשר אימו תהיה יהודיה מצד אביה אותו אדם לא יחשב יהודי באופן רשמי. כאן נדרשים לעיתים שכנוע והצגת טיעונים מדוע כן לאפשר לאותו אדם לעלות לארץ. הדבר יעשה בעזרת עורך דין הגירה המומחה בכך. אם הגירה לאדם שאינו יהודי באופן מלא ורשמי יכולה להיות בעייתית, כמובן שלאדם שאינו יהודי כלל הדבר יהיה מורכב מאוד, זאת גם אם יש לו בן/ בת זוג ישראלים.

להתמודד עם הרשויות בעזרת עורך דין מתאים

כאמור, הגירה, אפילו לאדם שתמיד ראה עצמו כיהודי, אך אינו יהודי "מספיק" מבחינת הרבנות יכולה להיות מורכבת. גם כאשר נעשה גיור, ישנה הסתכלות אחרת על גיור רפורמי/ קונסרבטיבי לעומת אורתודוקסי. לכן, הדברים בהחלט יכולים לדרוש התמודדות רבה יותר ממה שנראה בהתחלה. עבור אדם זר אשר נשוי או מנהל זוגיות מלאה עם אזרח ישראלי קבלת מעמד תושב קבע, שלא לדבר על אזרחות, תהיה ארוכה ולא פשוטה, תדרוש הרבה בירוקרטיה ושלבים, כך שחייב להיות ליווי של עורך דין משרד הפנים כי משרד הפנים הוא הגורם הקובע בכל הקשור לקבלת אזרחות ומעמד תושב. לכן, פנו לעורך דין המתמחה בתחום כבר בתחילת התהליך והדברים יהיו פשוטים יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here