מה הבעיה בהימורים ואיך יוצאים מזה

0
26
קרדיט - Canva

התמכרות היא תופעה עצובה ומסוכנת, כולנו יודעים לומר זאת, ולעיתים גם חוששים על היקרים לנו או עלינו. המודעות לתופעות התמכרות לסמים או מוצרים כאלו ואחרים היא גבוהה בכל קבוצות האוכלוסייה, והזהירות הולכת וגוברת בתחומים הללו, אולם עדיין קיימים סוגי התמכרויות שלא זוכים להכרה מספקת מצד הציבור הרחב, ומציאות זו גורמת לכך שרבים נופלים ברשת התמכרות שכזו מתוך תמימות וללא כל כוונה וידע מוקדם, הדרך החוצה כידוע הרבה יותר מורכבת ודורשת מאמץ וכוח רצון עז, בשעה שאחוזי ההצלחה אינם מלאים. המומחים של מכוני הגמילה מבית היוצר של עמותת מכורים לחיים, שמו להם מטרה להגביר את הידע הציבורי בתחומי ההתמכרות ולסייע בכך במניעת וטיפול מוקדם של מצבי טרום התמכרות שונים, לפני שיחריפו למצבים אקוטיים הדורשים פתרונות כבדים יותר עד כדי אין פתרון כלל. אז מה יש לנו לספר לכם? בואו נדבר מעט על התמכרות להימורים וכל מה שזה אומר.

מי מתמכר להימורים

משחקי הימורים קלילים הם חלק משגרת החיים של רבים מאיתנו, כתחביב או כמילוי לשעות חלל משועממות, אולם בקלות הן עלולות לחצות את הגבול אל השדה המסוכן כל כך של עולם ההימורים המכור. התמכרות להימורים עשויה להתחיל ממצוקה נפשית של חסר, בדידות ושעמום פנימי עמוק, או ממצוקה כלכלית חמורה שנדמה כי נפתרת בדרך זו, לפעמים ניתן לזהות אותה כחלק ממצוקה חברתית משמעותית שפקדה את האדם עד אין מוצא אחר מלבד עולם ההימורים שיש בו הווי חברתי מסוים. רעיון ההימורים הוא בעל מסוכנות כפולה, בגלל העובדה שהוא באופן קבע גורר את המכור להתמכרויות משניות, מתוך המצוקה הכלכלית העצומה אליה הוא נדחף בגלל ההימורים הבלתי מוצלחים שהוא מבצע ללא כל ספק. כך ניתן לזהות רבים המכורים להתמכרויות ולאלכוהול גם יחד, או להימורים ולסמים, ועוד. טיפול סי בי טי הוא אחד הדרכים שנבדקו והוכחו כיעילות ביותר למצבים מעין אלו.

איך זה עובד

טיפול סי בי טי הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, כלומר- טיפול המעבד את כוח שליטתו המחשבתית של האדם על התנהגותו, מטרת הטיפול היא לשנות התנהגויות בעיתיות של המטופל שגוררות אותו למצבים מסוכנים, כמו משחקי הימורים. בטיפול סי בי טי על פי רוב נשלב עוד שורה של תרפיות ושיחות מקצועיות, מתוך מטרה להביא למטופל מעטפת הוליסטית של סיוע מקצועי עד להשבת האיזון הפנימי.

מזהים משהו כזה בסביבתכם? אל תמתינו רגע! פנו אלינו עוד היום לייעוץ וסיוע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here