מתי אנחנו יודעים כי מדובר על מחלה בנפש

0
202
קרדיט canva

בניגוד למחלות פיזיות, אשר אותן ניתן לאבחן בקלות יחסית, שכן המטופל סובל מכאב פיזי, הרי שלא פעם, מחלות הנוגעות לבריאות הנפש, הן מושג חמקמק, אליו אנחנו צריכים להגיע בעיניים פקוחות. מתי אנחנו יכולים לדעת האם הנער המתבגר הוא פשוט בחור מופנם המעדיף לבלות בקבוצה קטנה של חברים קרובים ומתי מדובר על מקרה של חרדה חברתית, כזו הדורשת טיפול בחרדה חברתית . באמת, אין כאן שחור ולבן. אלא, עלינו להצליח להביט על התמונה המלאה מלמעלה כל הזמן ולנסות להבין ביחד, האם מדובר על קושי נפשי אמיתי, או על שלב התפתחותי והעדפה אישית, העומדת בטווח התקין.

אנחנו, כאן, בקבוצת 'רוח ים', מאמינים כי אין שני לטיפול מקצועי ואין שני לאבחון בידי אנשי מקצוע. בסופו של דבר, כל עוד אינכם מגיעים מהתחום ואינכם בקיאים בו, הרי שאי אפשר להגדיר באופן וודאי, את מצבו של המטופל. אנחנו כאן כדי לעזור לכם למצוא את הדרך לעתיד טוב יותר.

איך אנחנו יכולים לעזור

כאמור, לפני הכל, חשוב לפנות לקבלת אבחון. יכול להיות כי מדובר על מקרה של תחלואה משולבת, למשל, טראומה מורכבת ודיכאון או הפרעת אכילה וחרדה חברתית. יש מקרים בהם האבחון יצביע על חשש לחייו של המטופל או לקרובים אליו ויש מקרים בהם האבחון יאפשר לנו למצוא טיפולים שיכולים להפוך חלופה רלוונטית לאשפוז.

מה שאנחנו רוצים להזכיר כאן הוא שהתמודדות נפשית היא לא אשמתו של המטופל או מקרה התלוי בבחירות שלו. מחלה נפשית והתמודדות נפש, היא מחלה לכל דבר ועניין. בדיוק בגלל זה, פניה לקבלת מענה אצל בריאות הנפש הרצליה או בכל עיר אחרת, היא הדרך להתחי בהליך המקצועי בניסיון לשפר את המצב.

מה אנחנו מציעים למטופלים שלנו

אצלנו תוכלו למצוא טיפול מקצועי במספר מישורים. ראשית, במידה ומדובר על מטופלים אשר גילם עולה על שמונה עשרה, הרי שהם יכולים ליהנות מחלופת אשפוז בבית מאזן. אנחנו משקיעים משאבים רבים בניסיון ליצור מרחב טיפולי מקצועי, הנותן למטופלים להרגיש כמעט כמו בבית. חשוב לנו לאפשר מרחב בטוח, לא שיפוטי ובעיקר, נעים, מקום בו אפשר להתגורר לאורך תהליך ההחלמה.

אנחנו כמובן, מלווים כל אחד באנשי מקצוע מצויינים. החל מפסיכיאטרים מנוסים וכלה באנשי טיפול משלל תחומים. אנחנו נעשה הכל כדי להשתמש בכלים העומדים לרשותינו בתבונה. כך נוכל למצוא את הנוסחה המדויקת, זו שתעניק למטופלים שלנו עתיד קצת יותר טוב. ממתינים לכם להמשך טיפול, ממש עכשיו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here