ניהול תקציב משפחתי

0
41
קרדיט - Canva

כדי להתנהל נכון מבחינה כלכלית, חשוב להסתכל על משפחה במובנים מסוימים כמו על עסק. ממש כפי שלעסק ישנן הכנסות והוצאות, כך גם למשפחה, וכמו שלעסק ישנו תקציב העומד לרשותו בו הוא חייב לעמוד כדי לא להגיע להפסדים וחובות, כך צריך להיות גם במשפחה. לכן, ניהול תקציב משפחתי הוא חלק בתי נפרד מחייה של כל משפחה. גם אם הדבר אינו נעים ונושא המספרים והחישובים אינו מדבר להורי המשפחה, אין ברירה אלא להתמודד עם העניין ויותר מכך: לעשות כל שניתן כדי להכניס גם לילדים את המודעות להתנהלות כלכלית נכונה כבר מגיל צעיר.

חשיבות ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה

ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה הוא חשוב לשמירה על איזון באופן שוטף וגם כדי לבנות תוכניות שנדרשים עבורן סכומי כסף גבוהים כמו נסיעה לחו"ל או אירוע משפחתי גדול. כדי שאותן הוצאות חריגות יוכלו לבוא לכדי מימוש, התקציב צריך להיות מנוהל באופן שוטף ללא עיגול פינות. כך למשל, אם צפויה הוצאה גדולה, ניתן לוותר על סכום מסוים בהוצאות השוטפות. ניתן לבחור תחום בו יהיה צמצום ואף לרדת לפרטים ולהחליט מהו המוצר או השירות עליו מוותרים כמו יציאה למסעדה. את הסכום שצומצם ניתן להעביר לחיסכון בצד וכך להגיע תוך מספר חודשים לסכום משמעותי. מהלך כזה לא ניתן לבצע ללא ניהול תקציב משפחתי באופן קבוע.

לקבל את הכלים להתנהלות כלכלית נכונה

לא לכולם יש את הגישה לנושא הפיננסי ויש המפחדים ממש מעניין ניהול תקציב משפחתי. חשוב לא להירתע מכך. ניתן לקבל ייעוץ כלכלי משפחתי בו תיבנה עבורכם תוכנית עם צעדים ברורים בהם תצטרכו לעמוד להשגת יעדים קצרי וארוכי טווח. יינתנו לכם גם הכלים כיצד לעשות זאת. ניתן גם לקחת חלק בסדנאות בנושא, הרצאות או קורסים מרוכזים המלמדים אתכם את כל ההיבטים של ניהול תקציב משפחתי והתנהלות פיננסית בכלל. הרצאות אלה יכללו נושאים כמו האופן בו יש לגשת לחשבון, להוצאות והכנסות, צרכנות נבונה, התנהלות נכונה עם נושאים כמו חסכונות, ביטוחים, מיסים ועוד.

עמיחי מרקס הוא יועץ כלכלי למשפחות הבונה עבור משפחות רבות תוכניות פעולה המאפשרות להן להתנהל נכון יותר וגם מעביר הרצאות וקורסים בתחום. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here