שליחויות אקספרס לעסקים, למי זה מתאים ומתי?

0
591
קרדיט: freepik

קצב החיים בעשורים האחרונים, כך נדמה לפחות הולך וגובר. בין אם מדובר בפיתוח טכנולוגי, בניית עסק או קידום אישי, הציפיה החברתית להקדמות מהירה יותר ויותר רק הולכת וגוברת. עבור אנשים פרטיים (כך נדמה לפחות) עדיין עומדת הבחירה אם להצטרף לזרם החיים המהיר או לנהל אורח חיים איטי יותר. עבור עסקים לעומת זאת נראה כי טווח הבחירה מצומצם הרבה יותר, במציאות עסקית תחרותית, נראה כי נגזר על עסק המבקש להצליח לעמוד (אם לא להוביל) בקצב פעילות מהיר הנגזר מציפיות הלקוחות ו/או בעלי המניות, שכן אם לא יעשה כך, יוחלף על ידי העסק המתחרה שכן נקט בפעולה זו.

כל האמור לעיל נועד לשמש כהקדמה לטענה כי שירות שליחויות מהיום להיום לחנויות עונה על צורך קיים ומספק לחנויות מענה בעל ערך ממשי.

סטנדרט אמזון

העלייה המתמדת בהיקף הפעילות המסחרית בענק הסחר המקוון אמזון הולידה מהפכה של ממש בעולם הקמעונאות בארצות הברית ובהמשך בעולם כולו. מהפיכה זו כללה למרבה הצער גם את מחיקתם של כמה עשרות אלפי עסקים קטנים, שנדרסו על ידי הענק הגלובלי (ובמקביל לצמיחתם של עסקים אחרים), אך בכל הנוגע לטובת הצרכן, שינוי ברור שהובילה המהפכה האמזונית היה הצבתו של רף גבוה של שירות ללקוח, על פיו נדרשים עסקים קמעונאיים להתיישר, כל עוד הם מבקשים לשמור על קיומם העסקי ולא להימחק, במוקדם או מאוחר.

רף האיכות שקבעה אמזון כלל מדיניות החזרים גמישה, מתן מענה מהיר ונדיב לסוגיות שירות לקוחות שונות ועוד, אולם יותר מהכל ככל הנראה נודעה באמזון במהירות יוצאת הדופן בה מגיע משלוח של מוצר נרכש לבית הלקוח. זה כבר מספר שנים שחלק משמעותי מלקוחות אמזון נהנים מהאפשרות לבצע הזמנת מוצר באתר או באפליקציה ולקבל את המוצר עוד באותו יום. בהקשר זה נציין כי בתקופה האחרונה מציבה אמזון רף נוקשה אף יותר של אספקת המוצר תוך מספר שעות מצומצם.

כאמור לעיל, גודלה של אמזון והדומיננטיות שלה בעולם הקמעונאות הפכו את שירות המשלוחים המהירים שהיא מעניקה לסטנדרט אותו מצפים הלקוחות לקבל כדבר מובן מאליו, וכפועל יוצא עסקים שאינם מספקים משלוחים באותו יום ללקוחות נתפסים כמיושנים ומתחילים את יחסיהם עם הלקוח הפוטנציאלי כבר ממקום של אכזבה.

שליחות מהיום למחר, מרעיון למעשה

יכולת השילוח המהיר של חברת אמזון נשענת על צי ענק של כלי רכב, מחסנים רובוטיים, כוח אדם מיומן ומערכות שילוח ובקרה מתקדמות. כל אלה מן הסתם אינם זמינים לחנות המקומית במרכז מסחרי בעיר ישראלית כלשהי, ומכאן עולה השאלה כיצד יכולה חנות כזו לספק ללקוחותיה שירות אספקת מוצר במהלך 24 שעות? התשובה לעניין זה טמונה כמובן שימוש בשירותיה של חברת שילוח חיצונית, תוך מתן עדיפות לחברות שילוח הפונות ומתמקדות במתן שירותים לחנויות ועסקים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here