חיים בסרט ניו יורקי

0
1976
חיים בסרט ניו יורקי

הוליווד היא אומנם עיר הסרטים, אך לא מעט מהקלאסיקות הגדולות ביותר צולמו דווקא בעיר ניו יורק. אז לאחר שהזמנתם טיסה לניו יורק אנחנו דאגנו לכם לרשימה המושלמת של האתרים המפורסמים והסרטים הבלתי נשכחים. לגזור ולשמור.

מלון הפלזה – THE PLAZA HOTEL

אנו מודים שאולי התחלנו מהכי גבוה שאפשר, אבל בנינו  איך אפשר שלא?! המלון היוקרתי הפלזה הוקם בשנת 1907 בסמוך לסנטרל פארק ומאז ומתמיד היה אחד מהמלונות היוקרתיים בעיר.

כוכב הסרט: המלון מהווה מאין סמל סטטוס יוקרתי בעיר ועל כן מככב בלא מעט סרטים שצולמו בה, כשקלאסי ביותר הוא כמובן "שכחו אותי בבית 2". הסרט יצא לאקרנים בשנת 1992 עם השחקן הראשי מקוֹלִי קרסון קאלקין והיה הצלחה מסחררת עם הכנסות של כ-359 מיליון דולר.

טיפאני ושות' – Tiffany & Co

אחרי שסיפרנו לכם על המלון היוקרתי של העיר, מתבקש שנמשיך לחנות תכשיטים וותיקה – טיפאני. החנות נפתחה בשנת 1837 בניו יורק והיום כוללת מספר סניפים ברחבי העולם.

כוכב הסרט: חנות התכשיטים הפכה למפורסמת בקרב חובבי הקולנוע בעקבות הסרט "ארוחת בוקר בטיפאניז" במהלכו אודרי הפבורן מביטה בתכשיטים שבחלון הראווה. החנות גם השתתפה בסרט "אין כמו אלבמה" שם קיבלה ריס וית'רספון הצעת נישואים מרהיבה וחלומית במיוחד.

הסיפרייה הציבורית – NEW YORK PUBLIC LIBRARY

אחד מהאתרים המפורסמים בעיר, עם או בלי רשימת הסרטים שלנו, הוא ללא ספק מתחם הסיפרייה הציבורית של ניו יורק. כי עד שהזמנת טיסה לניו יורק, טסתם את כל הדרך והגעתם לכאן כדי לחוות את היופי של העיר, ההיסטוריה שלה והאדריכלות שלה וזה בדיוק המקום בשבילכם לבקר. טיפ קטן לדרך, תשכחו את כל מה שידעתם על סיפריות בישראל, כי אנו מבטיחים לכם שסיפרייה כזו מרשימה שווה את הביקור שלכם.

כוכב הסרט: הסיפרייה הציבורית בעיר גם כן מככבת בלא מעט סרטים, לרוב בזכות המבנה הגדול והיפייפה שלה. מי שבעיקר התאהבה במבנה הייתה קארי ברדשו מהסרט (והסדרה) "סקס והעיר הגדולה" אשר תכננה בממש כאן שתתקיים חתונתה עם מיסטר ביג. עוד סרט מפורסם וקלאסי שצולם כאן הוא מכסחי השדים שלכדו בסיפרייה את רוחה של הספרנית אלינור.

רשימה המושלמת של האתרים המפורסמים והסרטים הבלתי נשכחים

שכונת איטליה הקטנה – Little Italy

שכונת איטליה הקטנה שוכנת בחלקה הדרומי של מנהטן והיא קיבלה את שמה בעקבות אוכלוסיית המהגרים האיטלקיים שגרו בשכונה. מדי שנה בחודש ספטמבר נערך בשכונה "פסטיבל סן ג'נארו" והוא בדיוק הסצנה המפורסמת שלנו.

כוכב הסרט: מלך הסרטים הקלאסיים של ימיינו ומי שמעריציו מצטטים אותו עד היום, הלא הוא "הסנדק".   אחת מהסצנות המובהקות בחלק השני של הסרט, מתרחשת ברחוב מלברי (Mulberry) שבאיטליה הקטנה, שם מתנקש ויטו קרליון הצעיר בדון פאנוצ'י.

המעדנייה של כץ – Katz’s Delicatessen

את הרשימה לאתרי הסרטים פתחנו עם שיא היוקרה, אנו חותמים אותה עם מעדנייה שאולי תפתיע אתכם אך הפכה למוסד מזון היסטורי ומפורסם המגישה אוכל יומיומי, טרי וטעים עם ניחוחות של יהדות אירופה. המעדנייה נוסדה בשנת 1888 ושוכנת ברחוב האוסטון במנהטן.

כוכב הסרט: אי אפשר להזמין טיסה לניו יורק בלי לתכנן עצירה במעדנייה המפורסמת בזכות הסצנה המפורסמת מהסרט "כשהארי פגש את סאלי", וכל מילה נוספת מיותרת.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here