תיקון מכשירי חשמל או החלפה בחדש

0
2898
תיקון מכשירי חשמל או החלפה בחדש

פתגם עתיק יומין אומר כי "עדיף השטן המוכר מהמלאך הלא מוכר", האומנם? אז מה קורה כשהמקרר שלכם מתחיל להשמיע קולות ורעשים בלתי רגילים, או שמכונת הכביסה ששרתה אתכם בנאמנות עד כה מסרבת להמשיך ולהסתובב כמו שצריך, או כשהתנור לא מחמם כראוי ואינו מצליח להגיע לחום המבוקש. האם עדיף לתקן או להחליף? ישנן מספר דרכים לבצע החלטה אם לתקן את המכשיר החשמלי או להחליף את כל המכשיר ולקנות אחד חדש. ואז מגיע השלב של חיפוש חנויות מומלצות לרכישת מוצרי בית וגן או בעל מקצוע אמין לתיקון המוצר..

המהירות שבה המכשירים מתקלקלים

ברור לכולנו שהמכשירים של היום הם לא מה שהיו פעם. עובדה, אצל ההורים או הסבים שלכם עוד עובד המקרר שהם קנו אחרי החתונה בשנות השבעים ואילו אתם מחליפים מכונת כביסה כל חמש שנים. וכאילו שזה לא מספיק, בדרך עד שהחלפתם את המכשיר, כמעט ולא הצלחתם להתחמק מתקלות.

בעיות במוצרי חשמלי הן לעתים בלתי צפויות ואי אפשר למנוע אותן, אולם כאשר נוצרת בעיה מומלץ לתקן אותה כמה שיותר מהר כי יש סיכוי שהבעיה תחמיר ואיך שלא תסתכלו על זה, היא לא תסדר מעצמה.

תיקון מכשירי חשמל או החלפה בחדש – מה כן ומה לא

ישנם מכשירי חשמל ביתיים, שכאשר הם מתקלקלים משתלם כבר לקנות מכשיר חשמלי חדש במקום זה שהתקלקל. מדובר לרוב במוצרים קטנים ופשוטים, שכל בר דעת יודה כי לא שווה לתקן אותם, במיוחד כאשר עלות רכישת מוצר חדש קרובה למחיר עלות התיקון.

במקרה של תיקון מכשיר מרכזי וגדול כמו מקרר לדוגמה אשר צריך לשמש אותנו בצורה קבועה ושוטפת. והוא לרוב בעל עלות גבוהה יותר משאר מכשירי החשמל ואביזרי המטבח. לכן, במקרים כאלו עולה השאלה המהותית, האם להשקיע בתיקון או לרכוש מוצר חדש. האמת היא שאין כאן תשובה אחת או מערכת כללים חד משמעית, שקובעת האם להזמין תיקון, או האם לגשת לחנות ולקנות מכשיר חדש, חשוב לבחון כל מקרה לגופו מבחינת סוג התקלה, עלות תיקונה ומצבכם הכלכלי.

תקלות נפוצות במכשירי חשמל גדולים

אחת התקלות שמכניסות כמעט את כולנו למצוקה מיידית קשורה למקרר שלנו. כי מה אנחנו בלעדי המקרר שלנו ואיך בכלל אנשים אכלו לפני שהמציאו אותו? אם המקרר מפסיק לקרר או שאתם מרגישים שהוא לא עושה את העבודה כמו פעם, מומלץ דבר ראשון, להסיט לצדדים את האוכל שנמצא במדף הקרוב ביותר למקפיא ולבדוק אם במקרה נוצרה שם הצטברות קרח במקרר. לרוב זהו תסמין שיכול לנבוע משלל בעיות: סתימה במערכת ההפשרה, תקלה במאוורר או הצטברות לכלוך. אלו הן רק חלק מהסיבות האפשריות להצטברותו של  קרח במקרר, והדבר עלול להוביל בסופו של דבר למקרר שלא מקרר כמו שצריך. כדי לתקן תקלה כזו תשלמו כמה מאות שקלים, ולכן מדובר בתקלה שרצוי לתקן ואין צורך לקנות בעקבותיה בשלב זה מקרר חדש.

עוד תקלה נפוצה ביותר היא במקרה של מכונת הכביסה כשהיא לא סוחטת. אם מלאתם את המכונה, ואחרי שעתיים גילתם את הבגדים צפים להם במים בשלווה. קרוב לוודאי שמדובר בסתימה במשאבה אותה ניתן לפתוח או במקרים חמורים יותר, תיתכן תקלה מהותית יותר במשאבה הדורשת את התקנתה של משאבה חדשה במכונת הכביסה.

בכל מקרה מומלץ לפנות לטכנאי שיסייע לכם לאבחן ולפתור את התקלה.

לפעמים סתימה במשאבה תתבטא גם בריח רע מהמכונה או בכך שהמכונה לא מכבסת את הכביסה כמו שצריך. שוב מדובר בתקלה שעלות תיקונה תתבטא בכמה מאות שקלים, כך שאין צורך לקנות בעקבותיה מכונת כביסה חדשה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here