האם אפשר להתנגד לצוואה ואיך זה בא לידי ביטוי

0
119
קרדיט - Canva

צוואה היא מסמך משפטי שמטרתו לחלק את נכסיו של אדם שנפטר על פי רצונו. עם זאת, עלולות להיווצר נסיבות כאשר התנגדות לצוואה הופכת לדרך פעולה הכרחית. לפני שמחליטים להתנגד לצוואה, חשוב להבין את העילות המשפטיות לפעולה כזו. ככלל, ניתן להעלות התנגדויות על סמך הקריטריונים הבאים:

כשירות – עלולות להתעורר שאלות לגבי מצבו הנפשי של המוריש בזמן עריכת הצוואה. אם יוכח שהמורישים לא היו במצב נפשי כשיר, הצוואה עלולה להיפסל.

השפעה בלתי ראויה – נוגע למקרים שבהם המוריש ביצע רישומים ספציפיים בצוואה בכפיה או תחת לחץ.

זיוף או הונאה – אם הצוואה או כל אחד מהסעיפים שלה זויפו, זה יכול להיות עילה להתנגדות.

אי בהירות – לפעמים, הצוואה עשויה להיות לא ברורה או סותרת, ולגרום למחלוקות בין היורשים החוקיים.

מהם היסודות הרגשיים להתנגדות לצו קיום צוואה?

בעוד שההיבט המשפטי מוחשי, הממדים הרגשיים חשובים באותה מידה גם אם פחות ניתנים להמחשה. מחלוקות על צוואה עלולות לגרום למערכות יחסים מתוחות בין בני משפחה או חברים קרובים. התנגדות לצוואה עלולה להעיד על הפרת אמון או כבוד, הן עבור המנוח והן עבור בני המשפחה שנותרו בחיים. בדיוק לשם כך כאשר מדובר על הסיטואציה הלא פשוטה והמורכבת הזאת חשוב לשכור עורך דין מקצועי שילווה אתכם בהתמודדות עם התהליך.

איך מתמודדים עם ההתנגדות לצוואה?

הצעד הראשון בהתמודדות עם התנגדות לצוואה הוא התייעצות עם עורך דין על מנת להעריך את התיק ואת מורכבותו. לאחר מכן, התהליך לרוב ימשך בבית המשפט לענייני משפחה בדיון נרחב בו תגיע הכרעה האם הצוואה הינה תקנית או לא, וכיצד העיזבון יחולק בין היורשים החוקיים. טרם הגעת התיק לבית המשפט, ינסו עורכי הדין לגשר ולהגיע להסכם בין היורשים. התנגדות לצוואה היא החלטה מורכבת הדורשת שיקול דעת מדוקדק של היבטים משפטיים, רגשיים ואתיים. זוהי דרך פעולה שיכולה להיות בעלת השלכות מתמשכות על כל הצדדים המעורבים. לכן, מומלץ להתייעץ עם מומחים ולשקול שיטות חלופיות ליישוב סכסוכים לפני נקיטת צעד משמעותי זה. צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין אוהד שוהם לקבלת ליווי מקצועי ברמה גבוהה, וליווי אישי לצד שירות אדיב, סבלני ומכיל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here